پارتيشن شيشه اي
نوشته شده توسط : mehdi

پارتيشن شيشه اي يکي از پرکاربرد ترين موارد استفاده از شيشه به عنوان يک المان سازه اي مي‌باشد. از پارتيشن ها به عنوان جداکننده در فضاهاي داخلي ساختمان هاي اداري و مسکوني استفاده مي‌شود. استفاده از پارتيشن اداري مدرن باعث مي‌شود تا افراد علاوه بر داشتن آزادي و حفظ حريم خصوصيشان بتوانند با محيط بيرون تعامل داشته باشند و از نور در تمامي قسمت هاي ساختمان استفاده کنند. در محيط هاي اداري پارتيشن ها قابليت بيشترين و بهترين استفاده از حداقل فضا را به کاربران ارائه مي‌دهد و علاوه براين بدون اينکه مانع ديد افراد شود و به ظاهر و طراحي داخلي ساختمان آسيب برساند سر و صداي محيط را کاهش دهد. پارتيشن هاي شيشه اي داراي انواع مختلفي مي‌باشند، از انواع پارتيشن شيشه اي اداري مي‌توان به تک جداره، دو جداره و اداري open office اشاره کرد و هرکدام از اين مدل ها به صورت فريم لس، فريم دار، ريلي و تاشو قابل اجرا و طراحي مي‌باشد. جهت دريافت قيمت، مشاوره و اطلاعات بيشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرماييد.

انواع پارتيشن شيشه اي مدرن اکسيدال

شرکت اکسيدال با چندين سال سابقه در طراحي و اجراي سازه هاي شيشه اي ساختماني، انواع پارتيشن اداري را ارائه، طراحي و نصب مي‌نمايد. معمار يا کارفرماي گرامي ميتوانند با توجه به مشخصات خاص هرکدام از پارتيشن ها و همچين مکان قرار گيري آنها بهترين مدل را براي پروژه خود انتخاب نمايند. در ادامه به بررسي انواع مختلف پارتيشن شيشه اي اکسيدال مي‌پردازيم:

 

پارتيشن شيشه اي تک جداره

پارتيشن شيشه اي تک جداره يکي از زيباترين و پرکاربرد ترين انواع پارتيشن هاي اکسيدال مي‌باشد که به صورت فريم لس و فريم دار قابل نصب هستند. به علت استفاده از پروفيل هاي مينيمال اين نوع پارتيشن بسيار ظريف بوده و مناسب بخش بندي تمامي ساختمان هاي اداري و مسکوني حتي با متراژ پايين نيز مي‌باشد. سيستم اختصاصي پارتيشن اداري تک جداره اکسيدال يک سيستم مادولار مي‌باشد. پارتيشن هاي مدولار با قابليت جدا کردن اجزا و نصب مجدد طراحي شده اند. اين نوع پارتيشن بدون نياز به استفاده از ابزارهاي خاص و مدت طولاني براي بازسازي، مي توانند خيلي سريع تر از پارتيشن هاي سنتي جابجا و مجدد نصب شوند.

مقاطع نگه دارنده شيشه شامل پروفيل هاي مينيمال مي باشد که از آن ها هم به عنوان پروفيل پارتيشن شيشه اي توکار و همچنين رو کار مي توان استفاده نمود و به طراح توانايي انتخاب قرار گرفتن شيشه در وسط يا آکس (کناره ها) پروفيل را ميدهد.

پارتيشن تک جداره روکار

امکان نصب پروفيل هاي پارتيشن اداري تک جداره به دو صورت توکار و روکار وجود دارد. در روش روکار پروفيل ها جهت نصب شيشه ها برروي سقف و کف تمام شده فيکس و نصب مي‌شوند. پروفيل هاي پارتيشن ها انواع مختلفي دارند که شامل مقاطع بسيار ظريف و مينيمال تا پروفيل هايي با مقاطع بزرگ مي باشند، انتخاب نوع پروفيل توسط طراح يا معمار محترم و متناسب با نياز پروژه با توجه به مشخصات پارتيشن طراحي شده صورت مي پذيرد.

پارتيشن تک جداره توکار

نوع ديگري از اين سيستم، پارتيشن هاي توکار مي باشند. در اين روش پروفيل کاملا در تراز کف قرار گرفته و همچنين نيازمند پيش بيني و تعبيه ي جزئيات مربوط به پروفيل هاي اين نوع از پارتيشن در فاز دو و تهيه نقشه هاي فني کف سازي مي باشد. تا در نتيجه ي آن يک پارتيشن شيشه اي تک جداره ي تو کار (يا دفني) با حداقل ديد بصري از نماي يراق الات و اتصالات اجرا گردد. تمامي قطعات نگه دارنده اصلي در سقف و کف پروژه پنهان مي گردد.

بيشتر بخوانيد:ماربل شيت

 

پارتيشن شيشه اي دو جداره

پارتيشن اداري دوجداره نيز مناسب جداسازي و بخش بندي کردن فضاهاي داخلي اداري و مسکوني مي‌باشد. پروفيل هاي پارتيشن دوجداره نسبت به پارتيشن تک جداره داراي ضخامت بيشتري هستند تا دولايه شيشه سکورت 6 ميليمتري برروي آنها قرار گيرند و به همين دليل فضاي بيشتري نسبت به پارتيشن تک جداره اشغال مي‌کنند و مناسب استفاده در فضاهاي بزرگ تر مي‌باشند. 

پارتيشن هاي دو جداره نسبت به پارتيشن هاي تک جداره عايق صدا و حرارت بهتري نيز مي‌باشند. و به همين علت از اين نوع پارتيشن ها بيشتر در مکان هايي مانند اتاق هاي کنفرانس، جلسه و مديريت که نياز به امنيت بيشتري دارند استفاده مي‌شود.

از ديگر مزاياي پارتيشن شيشه اي دوجداره ميتوان به محدود کردن ديد اشاره کرد؛ زيرا در فضاي خالي بين شيشه ها امکان قرار گيري پرده هاي کرکره اي وجود دارد تا در مواقع دلخواه ديد را محدود نمود (محدود کردن ديد توسط شيشه هاي هوشمند نيز امکان پذير مي‌باشد).

 بيشتر بخوانيد:پارتيشن pvc

انواع پارتيشن دوجداره

پارتيشن هاي شيشه اي دوجداره نيز به دو صورت روکار و توکار قابل نصب و اجرا مي‌باشند. در مدل رو کار همانطور که از اسم اين مدل مشخص است پروفيل ها به صورت روکار بر روي زمين و سقف نصب مي‌شوند و شيشه ها در داخل آنها قرار مي‌گيرند. اما در مدل توکار پروفيل ها در داخل کف و سقف نصب مي‌شوند و نياز به زير سازي جهت نصب دارند. پروفيل‌ها در اين مدل حداقل فضا را اشغال مي‌کنند و فضاي بيشتري در اختيار شما قرار مي‌گيرد، هم‌چنين وضوح، ديد و شفافيت بيشتري را به ارمغان مي‌آورند.

 

پارتيشن اداري شيشه اي open office

اين نوع پارتيشن ها کاملا مشابه به پارتيشن هاي تک جداره مي‌باشند. با اين تفاوت که هيچ اتصالي به سقف ندارند و فقط به زمين و ديوار متصل مي‌شوند. از اين پارتيشن ها بيشتر در فضاهاي اداري به منظور ايجاد حريم خصوصي براي افراد استفاده مي‌شود. (امکان استفاده در منازل مسکوني و ويلا ها نيز وجود دارد.)

 سيستم اختصاصي پارتيشن شيشه اي خود ايستا Open Office اکسيدال مناسب استفاده در فضاهايي با سقف هاي بلند يا فضاهايي که سقف به صورت کامل اجرا شده و امکان نصب پروفيل ها در سقف وجود نداشته باشد، زيرا با نصب پارتيشن هاي تمام قد ايمني و استحکام لازم ايجاد نمي‌شود.پارتيشن هاي open office يک سيستم مادولار با قبليت جدا کردن اجزا و نصب مجدد مي‌باشد و با توجه طراحي معماران و کارفرمايان محترم همچنين ايجاد هارموني با فضا  امکان استفاده از پروفيل اين محصول در رنگ هاي متنوع و همچنين با توجه به کاربري مورد نظر امکان ايجاد پانل هاي محدود کننده ي ديد در فضاي بين دو شيشه فراهم گرديده است.

ارتفاع شيشه ها در پارتيشن open office

همانطور که گفتيم پارتيشن هاي open office به سقف متصل نمي‌شوند و خود پارتيشن و اتصالات آن به گونه اي هستند که ايستايي لازم رو دارد و اصطلاحا خود ايستا هستند. براي اين پارتيشن ها مي‌توان ارتفاعي بين رنج 1 و70 تا 2 متر و 30 را در نظر گرفت. پارتيشن هاي خود ايستا از المان هاي قوي تري تشکيل شدن و در بين دهانه ها و فضاهاي مختلف قرار مي‌گيرند و با توجه به ارتفاع مورد نياز کارفرما، ارتفاع سقف و زير سازي هاي ديوار ها و کف طراحي و نصب مي‌شوند و اين نياز جدا سازي فضا را بدون هرگونه دسترسي به سقف به راحتي انجام مي‌دهند.





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: