همه چيز در مورد ديوارپوش و سقف کاذب
نوشته شده توسط : mehdi

همه چيز در مورد ديوارپوش و سقف کاذب هاي پي وي سي

در دهه هاي گذشته ديوار پوش ها در صنعت ساختمان سازي نقش مهمي نداشته اند ولي به لطف و مدد پيشرفت هاي اخير صنعت پتروشيمي و بالا رفتن کيفيت و ارزان تر شدن ديوار پوش هاي پي وي سي اين محصول مهم ساختماني جايگاه مناسبي در معماري هاي داخلي ساختمان ها، ادارات و حتي منازل پيدا کرده است تا جايي که شرکت ها و توليد کنندگان ديوار پوش pvc هر ساله با ارائه طرح ها و پايين آمدن قيمت توليد پنجره تازه در صنعت معماري و ساختمان سازي گشوده است، اين نوع ديوارپوش علاوه بر مزيت زيبايي و مدرن سازي فضاي داخلي، تاثير زيادي بر کاهش وزن ساختمان و همچنين افزايش استحکام آن ها دارند.

اين ديوارپوش به دليل عمر بالا، بسياري از هزينه هاي اضافه از قبيل ترميم و بازسازي و رنگ آميزي ساختمان را کاهش مي دهند. از سوي ديگر به دليل جلوگيري از هدر رفتن حرارت و برودت ساختمان، به عنوان يک عايق مقاوم ساختماني عمل مي کنند.

از ديگر مزيت هاي ديوارپوش هاي پي وي سي مي توان به قابل شستشو بودن آن اشاره کرد و يکي از معايب آن تو خالي بودن آن است که ممکن است در اثر برخورد اشيا به آن سوراخ شود.

پلي وينيل کلرايد با نام اختصاري  پي وي سي (pvc)، نوعي پليمر ترموپلاستيک است که کاربرد زيادي در فناوري هاي نوين ساختماني دارد. اين ماده جايگزين مناسبي براي مصالح ساختماني قديمي مي باشد که در سال هاي اخير به دليل اجراي سيستم سبک سازي، جلوگيري از اتلاف انرژي و اهميت زيبايي در دکوراسيون داخلي ساختمان به شدت مورد توجه قرار گرفته است.ديوارپوش در گروه پوشش هاي ديواري داخلي خارجي قرار مي گيرد.

مزاياي استفاده از ديوارپوش PVC

در ادامه مي خواهيم شما را با مزاياي به کار بردن ديوارپوش پي وي سي آشنا کنيم:

  • محافظت از ديوار در برابر رطوبت
  • عايق در برابر گرما، سرما و صدا
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار
  • شستشوي آسان
  • نصب سريع و آسان
  • غير قابل نفوذ در برابر حشرات
  • زيباسازي ديوار و محيط
  • سبک بوده و مرغوب ترين مصالح مورد استفاده در ساختمان محسوب مي شود.

علاوه بر موارد نام برده شده بالا که جزو مزاياي به کار بردن اين نوع ديوارپوش مي باشد، بايد بگوييم هزينه نصب ديوارپوش هاي پي وي سي نيز مرغوب به صرفه نيز مي باشد.

معايب استفاده از ديوار پوش پي وي سي (PVC)

ديوارپوش هاي پي وي سي به هنگام آتش سوزي از خود موادي منتشر مي کنند که موجب افزايش حساسيت هاي تنفسي مي شود. ترکيبات استفاده شده در ديوار پوش هاي پي وي سي دوستدار محيط زيست نبوده و ممکن است به طبيعت آسيب برساند. ديوار پوش هاي پي وي  سي در رابر نور مستقيم خورشيد و اشعه خورشيد حساس بوده و قرار گرفتن طولاني مدت در برابر اشعه فرابنفش تغييراتي را در ظاهر به ويژه در رنگ آن ايجاد مي کند.

نصب ديوارپوش پي وي سي

روش نصب ديوار پوش PVC براي هر يک از ديوارهاي گچي و همينطور ديوارهايي که داراي زير سازي فلزي هستند، متفاوت مي باشد. پس براي آشنايي با نصب ديوارپوش PVC با ما همراه باشيد:

نصب بر روي ديوار گچي

پانل ها در اندازه مورد نظر برش خورده و بوسيله کليپس به فاصله هاي 45 تا 50 سانتي متري بر روي ديوار گچي نصب مي گردد.

نصب بر روي ديوار با زيرسازي فلزي

پانل ها بر روي زيرسازي فلزي پيچ مي شوند. سازه فلزي را به ديوار وصل کرده و سپس تراز مي شود. يک لايه عايق در فاصله آزاد ميان پانل ها و ديوار اصلي قرار دارد. قرار دادن اين لايه عايق موجب صرفه جويي در مصرف انرژي مي شود.

از مزاياي داشتن فاصله بين ديوار و پانل ها علاوه بر رفع شاقولي احتمالي ديواراصلي، امکان عبور تاسيسات مانند برق و تاسيسات مکانيکي بدون تخريب بر روي ديوار اصلي را امکان پذير مي باشد.

هزينه نصب ديوارپوش پي وي سي

قيمت ثابت و قطعي اي براي هزينه نصب ديوارپوش هاي PVC وجود ندارد. چون قيمت نصب به عوامل مختلفي بستگي دارد. در بياني واضح تر بايد بگوييم متر مربع ديوارهاي مورد نظر، نوع و مرغوبيت متريال انتخاب شده براي ديوارپوش، طرح و مدل مد نظر، نوع نصب ديوارپوش PVC و زيرسازي هايي که براي آن انجام مي شود، در هزينه نصب ديوار پوش تاثير گذار مي باشد.

توليد انواع ديوار پوش هاي PVC در شرکت آذران

ليست پانل هاي پي وي سي شرکت آذران فضانما به شرح ذيل مي باشد که شما عزيزان مي توانيد با مطالعه و با توجه به نوع نياز خود، هر يک را انتخاب و از اين شرکت خريداري کنيد:

  • پانل پي وي سي دو جداره
  • پانل پي وي سي سه جداره
  • پانل پي وي سي وال برد
  • پانل هات استمپ
  • پانل هاي PVC اکس پن EXPAN

سقف کاذب آذران پلاستيک

سقف کاذب به سقفي گفته ميشود که در سطحي پايين تر از سطح سقف اصلي قرار ميگيرد و از داخل بنا قابل مشاهده است و با نام تايل سقفي نيز شناخته مي شود. امروزه با پيشرفت صنايع و پتروشيمي، استفاده از مصالح ساختماني جديد از قبيل سقف کاذب pvc، سقف هاي کاذب کناف، سقف هاي کاذب آي گلس، ديوارپوش ها، کف پوش ها و … مورد توجه ويژه مهندسان و سازندگان قرار گرفته است.

از سقف هاي کاذب براي پوشاندن تاسيسات زير سقف اصلي سازه، اکوستيک نمودن فضا، جلوگيري از رطوبت و اتلاف دما، ايجاد بستر نورپردازي مدرن که متناسب با فضا باشد و همينطور ايجاد حجم دکوراتيو استفاده مي شود.

 

انواع سقف کاذب براي سرويس هاي بهداشتي، آشپزخانه ها، مغازه ها و ساير مکان ها مورد استفاده قرار گرفته و اجراي سقف کاذب بسيار ساده و سريع انجام مي شود. در رابطه با قيمت سقف کاذب يا تايل سقفي و قيمت اجراي سقف کاذب با توجه به متر مربع اجرايي و نوع سقف متفاوت خواهد بود.

جنس سقف کاذب مي تواند از گچ، چوب، مواد معدني، پي وي سي، آلومينيوم، …. باشد. در گذشته مرسوم ترين روش براي اين کار استفاده از گچ و رابيتس بوده که بعلت وزن بالاي وارده به سقف اصلي و يا به علت ايجاد آورهاي خطرناک در مناطق زلزله خيز، رفته رفته استفاده از آن در کشور هاي پيشرفته و همينطور در کشورهاي توسعه يافته نيز در حال منسوخ شدن است.

سقف کاذب پي وي سي آذران فضانما باتوجه به کاربرد هاي آن در انواع متنوعي ارائه مي شود. شما براي خريد سقف کاذب PVC بايد به قيمت، مزايا و معايب، طراحي، توليد و نصب توجه نماييد.





:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: