دیوارپوش چیست؟
نوشته شده توسط : mehdi

دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند که در فضای بین کابینت ها و ستون های آشپزخانه و از همه مهمتر در قسمت هایی از دیوار سالن، اتاق نشیمن و اتاق خواب و همچنین بالای تخت قابل استفاده هستند. در ادامه این مقاله با ما در آذران فضا همراه باشید تا شما را با انواع دیوارپوش، فواید و کاربردهای آن آشنا کنیم.

 

دیوارپوش چیست؟
در واقع دیوارپوش نوعی پوشش تزئینی است که هم در فضاهای تجاری و هم در فضاهای مسکونی کاربرد دارد. با توجه به تنوع دیوارپوش ها می توانید به راحتی طرح مورد نظر را انتخاب کرده و در فضاهایی که در نظر دارید استفاده کنید.دیوارپوش ها بازسازی فضای داخلی خانه را آسان کرده اند و می توانید با استفاده از آنها زیبایی بیشتری به فضا ببخشید.

دیوارپوش پی وی سی چیست؟
دیوارپوش های پی وی سی در واقع نوعی پلیمر ترموپلاستیک هستند که کاربردهای زیادی برای فناوری های مدرن ساختمانی دارند و این متریال جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح ساختمانی قدیمی می باشد. از مزایای استفاده از دیوارپوش های پی وی سی در دکوراسیون داخلی می توان به سبک آنها، جلوگیری از اتلاف انرژی و اهمیت زیبایی در دکوراسیون داخلی ساختمان اشاره کرد.

 

 

قیمت دیوارپوش پلاستیکی
قیمت دیوارپوش ها با توجه به نوع مصالح موجود در آنها متفاوت است که در جدول زیر به آن اشاره کرده ایم:

خرید دیوارپوش پلاستیکی
اگر قصد خرید انواع دیوارپوش پلاستیکی از گروه آذران پلاستیک را دارید کافیست با مشاورین ما در گروه آذران تماس بگیرید و با ارائه مشخصات فضای موجود خود تمامی راهنمایی های لازم را ارائه دهید و به راحتی با خرید قیمت مناسب دیوارپوش مورد نظر خود را انتخاب کنید. از این مجموعه

انواع دیوارپوش پلاستیکی
هر نوع دیوارپوش PVC شامل:

  • دیوارپوش پی وی سی لمینیت
  • دیوارپوش پی وی سی چاپی
  • دیوارپوش پی وی سی ساده
  • دیوارپوش PVC مقاوم در برابر ضربه

این نکته را هم باید اضافه کنیم که به طور کلی دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی هر کدام می پردازیم:

 

انواع دیوارپوش
دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند و هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند، بنابراین می توانید با توجه به نوع کاربری خود دیوارپوش مناسب را با قیمت مناسب انتخاب کنید.در زیر با انواع دیوارپوش آشنا خواهید شد:

انواع دیوارپوش، دیوارپوش سه بعدی، دیوارپوش کامپوزیت، دیوارپوش چوبی، دیوارپوش سلولزی و دیوارپوش PVC وجود دارد.

 

دیوارپوش سه بعدی پی وی سی
یکی از محبوب ترین دیوارپوش هایی که این روزها مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از دیوارپوش های پی وی سی طرح سه بعدی است. با استفاده از نورپردازی خلاقانه در کنار این نوع دیوارپوش ها می توانید جلوه خاصی به آن ها ببخشید. دیوارپوش های سه بعدی ضد آب، سبک، ضد حریق و نصب آسان هستند. از آنجایی که دیوارپوش سه بعدی نیازی به آب بندی یا رنگ آمیزی ندارد، می توانید دیوارپوش را خودتان نصب کنید.

 

پوشاندن دیوار شیشه ای
از ویژگی های ماربل شیت شیشه ای سادگی و جذابیت آنهاست. دیوارپوش های شیشه ای با توجه به خواصی که دارد می توان در ترکیب با انواع دیگر دیوارپوش ها استفاده کرد. برای فضای آشپزخانه بسیار جذاب است و می توانید با توجه به سلیقه خود آن را انتخاب کنید.دیوارپوش های شیشه ای از امنیت و مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار هستند. حتی اگر شکسته باشد به هیچ وجه له نمی شود.

دیوارپوش های چوبی
استفاده از دیوارپوش های چوبی حس اصالت و آرامش را به محیط منتقل می کند. همچنین می توانید با استفاده از دیوارپوش های پی وی سی طرح چوب، فضای مورد نظر خود را به فضایی مجلل و راحت تبدیل کنید. دیوارپوش های چوبی می توانند فضای مورد نظر شما را گرم کرده و جلوه ای آرام بخش به آن ببخشند.

روکش چرمی
نسل جدید دیوارپوش ها، دیوارپوش های چرمی هستند که مانند سایر انواع دیوارپوش، در هر مکان و هر نوع کاربری قابل استفاده هستند. از دیوارپوش های چرمی می توان در فضاهای مسکونی، ادارات، هتل ها، مدارس، مهدکودک ها و مراکز خرید استفاده کرد.

دیوارپوش ها نرم و ضربه گیر هستند و همین ویژگی باعث شده است که از دیوارپوش های چرمی به عنوان عایق حرارت، عایق صدا و عایق رطوبت استفاده شود. دیوارپوش های چرمی در طرح های مختلف موجود است.

دیوارپوش سنگی
نوع دیگر دیوارپوش دیوارپوش طرح پی وی سی است که فقط برای یک قسمت، یک دیوار استفاده می شود.یعنی بیشتر برای دیوارهای پشت تلویزیون یا شومینه یا حتی با آشپزخانه. دیوارپوش های سنگی برخلاف دیگر دیوارپوش ها تنوع رنگی زیادی ندارند، به دلیل ماهیت وینتیج و غرورآفرین این نوع دیوارپوش ها، بهتر است زیاده روی نکنید.

 

پوشش دیوار آجری
همانطور که از نام دیوارپوش PVC طرح آجری مشخص است، این نوع دیوارپوش ها دارای طرح هایی شبیه به آجر هستند. رنگ آجری طبیعی یا سفید بسیار محبوب است و معمولا برای یک دیوار استفاده می شود. مثلا دیوارهای پشت تلویزیون یا شومینه. حتما استفاده از دیوارهای آجری را در رستوران ها و کافه ها دیده اید.

دیوارپوش های آلومینیومی
اگر به این فکر می کنید که به فضای خود ظاهری مدرن و صنعتی ببخشید، می توانید به سراغ دیوارپوش های آلومینیومی بروید. دیوارپوش های آلومینیومی در رنگ های متنوعی موجود هستند اما رنگ های طلایی، نقره ای و بژ از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. مزیت استفاده از دیوارپوش های آلومینیومی این است که به دلیل بافتی که دارند به راحتی با پارچه تمیز می شوند.

 

دیوارپوش ام دی اف
نوع دیگر دیوارپوش استفاده از دیوارپوش ام دی اف است.این نوع دیوارپوش ها قابل شستشو نیستند و فقط یک لایه پی وی سی اجرا می شود.

مزایای دیوارپوش PVC
یکی از مزیت های مهم دیوارپوش های پی وی سی این است که قابل شستشو هستند. علاوه بر این از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کند. از دیگر مزایای استفاده از دیوارپوش های پی وی سی می توان به یکی از موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب سریع و آسان
  • زیباسازی دیوار و محیط
  • شستشوی آسان
  • دیوار را از رطوبت محافظت کنید
  • عایق حرارت، سرما و صدا
  • مقاومت در برابر ضربه و فشار بالا

یکی از مهمترین مزایای دیوارپوش های پی وی سی که باعث متمایز شدن آنها از سایر موارد می شود، هزینه نصب دیوارپوش های پی وی سی است که کاملا مقرون به صرفه است.

نصب دیوارپوش های پلاستیکی
نصب دیوارپوش پی وی سی بسته به نوع نصب متفاوت است و ممکن است قیمت نصب آن را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه مراحل نصب دیوارپوش پی وی سی را به روش های مختلف ارائه کرده ایم:

نصب دیوارپوش پی وی سی بر روی دیوار گچی
پانل ها به اندازه لازم بریده شده و با گیره ها در فواصل 45 تا 50 سانتی متری به دیوار گچی متصل می شوند.نصب دیواری با پایه فلزی
پانل ها به قاب فلزی پیچ می شوند. سازه فلزی به دیوار متصل شده و سپس تراز می شود. یک لایه عایق در فضای آزاد بین پانل ها و دیوار اصلی قرار می گیرد. استفاده از این لایه و ترمو وال باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

مزیت وجود فضای خالی بین دیوار و پانل ها، علاوه بر تثبیت عمودی احتمالی دیوار اصلی، این است که تاسیساتی مانند تاسیسات برقی و مکانیکی می توانند بدون تخریب دیوار اصلی از آن عبور کنند. مزیت دیگر اجرای دیوارپوش با فونداسیون معدنی این است که می توانید بدون نیاز به ایجاد گچ و خاک روی سطوح مختلف مانند دیوارهای آجری، سفالی و سیمانی کار کنید. مزیت دیگر این روش این است که لوله های تاسیسات داخل دیوار دفن نمی شوند که علاوه بر ایجاد خوردگی و تحمیل هزینه تعمیرات بعدی و عدم دسترسی آسان به تاسیسات برقی می باشد.

 

انواع دیوارپوش پی وی سی از شرکت آذران پلاستیک
هر یک از اقلام زیر از جمله دیوارپوش های پلاستیکی تولید شده توسط شرکت آذران پلاستیک هستند که می توانید با کیفیت خوب و قیمت مناسب از این مجموعه خریداری کنید:

  • پانل پی وی سی دو جداره
  • پانل پی وی سی سه جداره
  • پانل دیواری پی وی سی
  • پد مهر داغ
  • پانل های PVC EXPAN




:: برچسب‌ها: دیوارپوش , خرید دیوارپوش , خرید دیوارپوش ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: