همه چيز درباره ديوارپوش آشپزخانه
نوشته شده توسط : mehdi

يکي از ساده ترين روش ها براي جلوه بيشتر فضاي دکوراسيون داخلي، تزئين ديوارها است. رنگ يا کاغذ ديواري از متداول ترين نمونه هاي تزئين ديوارها هستند،اما امروزه براي جلوه بخشيدن به ظاهر ديوارها که بخش عمده اي از جلوه ي دکوراسيون داخلي را به خود اختصاص مي دهند استفاده از ديوارپوش ها بسيار پرطرفدار شده است

 

 

ديوار پوش خانگي که امروزه در دکوراسيون ها خيلي پر طرفدار شده است نقش چشم گيري در ديزاين ديوارهاي شما دارند با انتخاب ديوارپوش هاي سبک جديد مناسب با فضاي خود مي توانيد زيبايي و جلوه ي خاصي به خانه هايتان بدهيد به همين دليل امروز ما مي خواهيم شما را با انواع ديوارپوش منزل آشنا کنيم با تانما همراه باشيد.

ديوار پوش چيست

ديوارپوش يک پوشش اضافي و جداگانه از ساختار ديوار است که به صورت يک لايه اضافي بر روي ديوار نصب مي شود و باعث ايجاد يک نماي جديد مي شود. نحوه نصب ديوارپوشها با يکديگر متفاوت است، برخي از آن ها به کمک پيچ و مهره، برخي از آنها به کمک چسب سراميک و برخي نيز به کمک سيمان بر روي ديوار نصب مي شوند.

 

انواع ديوارپوش

  • ديوارپوش MDF
  • ديوارپوش PVC

ديوار پوش چوبي

ديوارپوش چوبي در واقع تخته هاي پهن يا باريک چوب در رنگ هاي روشن، تيره خاکستري و... هستند که مي توان آن ها را در کنار هم به صورت افقي يا عمودي روي يک ديوار نصب کرد و جلوه ي متفاوتي به فضاي ديوار خود بخشيد. اين ديوار پوش هاي چوبي مي توانند انواع و اندازه هاي مختلف داشته باشند و همان طور که گفته شد حتي رنگ هاي آن ها هم مي تواند متفاوت باشد تا تداخلي با فضاي داخلي شما ايجاد نکند.ديوارپوش چوبي در واقع تخته هاي پهن يا باريک چوب در رنگ هاي روشن، تيره خاکستري و... هستند که در دکوراسيون داخلي استفاده ميشوند.

ديوارپوش سه بعدي

ديوارپوش سه بعدي يکي از پرطرفدارترين ديوار پوش ها در فضاي دکوراسيون داخلي است که با کمک آن ها به سادگي مي توانيد از شر ديوارهاي يکنواخت و خسته کننده راحت شويد همچنين مي توانيد با نورپردازي و بازي با سايه هاي تشکيل شده بر روي پنل ها نماهاي شگفت انگيزي ايجاد کنيد.
اين ديوارپوش ها کاملا ضد آب مي باشند و وزن بسيار پاييني دارند که نصب آنها را بسيار راحت کرده بطوري که هرکس خود مي تواند به راحتي اين پنل ها را نصب کند و همچنين اين پنل ها باعث انتقال آتش سوزي نمي شوند و ضد حريق هستند و چون از قبل رنگ آميزي و بسته بندي شده اند، نيازي به درزگيري و رنگ کاري در محل نصب ندارند و سريع نصب مي شوند.ديوارپوش هاي سه بعدي کاملا ضد آب مي باشند و وزن بسيار پاييني دارند.

 

ديوارپوش سنگي

ديوار پوش سنگي گونه ي ديگري از انواع ديوار پوش منزل مي باشد که نوع آنيک آن امروزه بسيار پر طرفدار شده است و ظاهر ئيژه اي به فضاي دکوراسيون داخلي شما مي بخشد. اين ديوار پوش ها غالبا براي تزيين نقاط کانوني فضاي دکوراسيون شما مثل بخش ديوار پشت تلويزيون ، شومينه و يا بخشي از ديوار نشيمن و ... شامل شود و جلوه ي متفاوتي به اين فضا ببخشد.نوع آنيک ديوارپوش سنگي امروزه بسيار پر طرفدار شده است و در دکوراسيون داخل منزل استفاده ميشود.

ديوارپوش آلومينيومي

اين دسته از ديوارپوش ها از جنس آلومينيوم ساخته مي شوند و ممکن است به صورت يک ورقه آلومينيومي يکپارچه يا تکه هاي آلومينيومي چسبيده به هم از آنها استفاده شود. نکته اي که در مورد اين پوشش وجود دارد اين است که امکان ايجاد يک سطح براق يا کدر در آن ها فراهم است. آلومينيوم مقاومت چنداني در انتقال حرارت ندارد و به عنوان عايق صوت هم شناخته نمي شود، اما به هر حال مقاومت بالايي در برابر شرايط محيطي دارد و مي توان به عنوان يک پروژه بلند مدت از آن استفاده کرد.

ديوارپوش پي وي سي

ماده pvc يا پلي وينيل کلرايد به عنوان ماده اصلي استفاده شده در ساخت اين ديوارپوش ها شناخته مي شود. ماده pvc انعطاف پذيري بالايي دارد، تنوع رنگ آن بسيار بالاست، طول عمر بالايي دارد و در برابر شرايط محيطي نامناسب مقاوم است. بنابراين مي توان از ديوارپوش هاي pvc به عنوان يک پوشش دائمي با تنوع رنگي بالا استفاده کرد و از آن براي ايجاد دکوراسيون کلاسيک و مدرن در فضاي داخلي بهره برد.

ديوارپوش مناسب اتاق خواب

بهترين گزينه براي استفاده در اتاق خواب ديوارپوش هاي چوبي و ديوارپوشهاي کاغذي هستند.

ديوارپوش آشپزخانه

آشپزخانه در معرض رطوبت زياد و مواد چربي قرار دارد و به همين دليل ديوارپوشهاي استفاده شده بايد در برابر اين موارد مقاوم باشد. پوشش هاي آلومينيومي و پوشش هاي pvc گزينه هاي خوبي براي اين بخش منزل هستند.





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: