ترمو وال در دکوراسيون
نوشته شده توسط : mehdi

متريال چوب با زيبايي و گرمابخشي خود به فضا، متريالي پر استفاده در دکوراسيون داخلي مي باشد، ديوارپوش ترمووال با جنس پلي استايرن، از زيبايي چوب طبيعي برخوردار بوده، با تنوع فراوان خود در رنگ ها و طراحي هاي متفاوت توليد شده و هيچ يک از معايب چوب همچون عدم مقاومت در برابر رطوبت و گران قيمت بودن را دارا نمي باشد.

ديوارپوش ترمووال چيست؟

ديوارپوش ها ايجاد کننده جلوه بصري به روي ديوار مي باشند و توانايي دارند تا با طرح ها و رنگ هاي خود به محيط شخصيت ببخشند، در اين ميان هم متريال هاي چوبي با بخشيدن ظاهري لاکچري و گرم به فضا از طرفداران بسياري برخوردار مي باشند.

ترمو نوعي چوب است که در عين زيبايي، در برابر رطوبت از مقاومت بالايي برخوردار مي باشد، ترمووال (thermo wall) ديوار پوشي هستند که از جنس پلي استايرن (pvc) ساخته شده اند و مي توانند با مقاومت بالاي خود در برابر رطوبت، در فضاهاي داخلي و خارجي و در سطوح متفاوت به کار روند.

ديوارپوش ترمووال

اين متريال که با نام هاي ديگري همچون ديوارپوش الواري، ديوارپوش ايزي پنل، ديوارپوش کيت کتي و ديوارپوش آکو پنل نيز شناخته مي شود، نسبتا مدت زمان کوتاهي است که وارد بازار شده با اين وجود به سبب ويژگي هاي مطلوب خود، مورد استقبال طراحان دکوراسيون و مصرف کنندگان بسياري قرار گرفته است.

 

ويژگي هاي ديوارپوش ترمووال پي وي سي

ديوارپوش ترمو وال با داشتن شباهت هايي با ترموود، از ويژگي هاي ذيل برخوردار مي باشد:

  • وزن سبک
  • ضد لک بودن و نظافت آسان
  • مقاومت در برابر رطوبت و ضد آب بودن
  • مقاوم در برابر باکتري ها، موريانه و حشرات
  • قيمت مناسب و مقرون به صرفه
  • متنوع در رنگ، طرح و بافت
  • نصب آسان و سريع
  • قابليت نصب به روي تمامي سطوح همچون گچ
  • قابليت بازيافت
  • دوام و مقاومت بالا

ابعاد ترمو وال

ابعاد پنل هاي ترمووال به اين ترتيب مي باشند:

  • طول شاخه 280 سانتي متر
  • عرض شاخه 20 سانتي متر
  • ضخامت 10 ميلي متر

کاربرد ترمووال

ديوارپوش هاي ترمووال با ظاهر چوبي خود در طراحي دکوراسيون انواع فضاهاي مسکوني يا تجاري قابل استفاده اند، ترمووال ها يک يا دو ديوار را مي پوشانند و آن ديوار ها را شاخص مي کنند، اين ديوارپوش را مي توان هم همراه با متريال هاي ديگر همچون ماربل شيت و هم به صورت تکي به کار برد.

يکي از کاربردهاي جالب ديوارپوش ترمووال، ساختن درب مخفي در اتاق خواب، پذيرايي يا آشپزخانه مي باشد، به وسيله چسباندن ترمووال به روي درب و ديوارهاي کنارش، مي توان درب سرويس بهداشتي و يا مستر را از ديدها پنهان کرد، در ادامه به دو مورد از مهمترين کاربردهاي ترمووال اشاره مي کنيم.

 

استفاده از ترمووال براي ديوار tv

از اصلي ترين کاربردهاي ترمووال در پوشش tv wall مي باشد، ديوار پوش ترمووال توانايي دارد تا ديوار را نسبت به سايرين، متمايز و شاخص نمايد.

استفاده از ترمووال براي ديوار اتاق خواب

با وجودي که استفاده از ترمووال براي ديوارهاي تمامي فضاها مقدور است، از مهمترين کاربردهاي آن در ديوار اتاق خواب و پشت تخت خواب مي باشد که با شاخص کردن ديوار، زيبايي منحصر به فردي را در فضا ايجاد مي کند.

 

مزاياي ترمووال

با نصب ترمووال مي توان ترک يا ساير ايرادات ديوار را پوشانيد و هم به آن ظاهري جذاب بخشيد، اين متريال جذاب و مقاوم قابليت دارد تا در کنار ورق ام دي اف، سنگ اسلب، سراميک و ماربل شيت در تمامي فضاها به کار رود.

ديوارپوش ترمو وال با نصب آسان و کم هزينه، ديوار کانوني در فضا ايجاد کرده و با بهره بردن از ويژگي هايي نظير زيبايي و تنوع، مقاومت در برابر خط و خش، آلودگي، سرما، گرما و رطوبت متريالي ايده ال براي ديزاين ديوار مي باشد.

روش نصب ترمووال

اين ديوارپوش ها به صورت پنل هاي طولي با ارتفاع 280 سانتي متر توليد مي شوند تا با ارتفاع بيشتر ديوارها هماهنگي داشته باشند، در صورتي که ارتفاع ديواري که پوشش را براي آن در نظر گرفته ايد کمتر از 280 باشد، پنل هاي ترمووال بايد در ابتدا با دستگاهي همپچون اره ديسکي يا فارسي بر، به خوبي برش داده شوند.

سپس اگر ديوار يکدست و تراز نباشد، لازم است تا زيرسازي انجام شود، در صورت شاقولي و تراز بودن ديوار، مي توان با چسب آکواريوم، چسب يک دو سه و يا ميخکوب بادي، ديوارپوش ترمووال را به راحت نصب کرد.

توجه داشته باشيد که اين ديوارپوش ها با ميخ بادي به روي ديوارهاي گچي، کاغذ ديواري يا ام دي اف نصب مي شوند اما براي نصب آن بر ديوارهاي سنگي يا سراميکي تنها استفاده از ميخ بادي کافي نيست و مي توان ترمووال را با چسب آکواريوم و يا زير سازي به روي ديوار سراميکي يا سنگي نصب نمود.

نحوه انتخاب ترمووال

ديوارپوش هاي ترمووال با تنوع خود قابليت هماهنگي با سبک هاي متفاوت دکوراسيون داخلي و پالت هاي رنگي متفاوت را دارا مي باشند، در زمان انتخاب ترمووال مناسب براي فضاي منزل يا محل کار خود، در ابتدا بايد طراحي اوليه را انجام دهيد.

براي اينکار مي توانيد از کمک طراح يا مشاورين معماري استفاده کنيد تا بهترين ايده به صورت اختصاصي متناسب با ابعاد، نور و سبک خانه شما انتخاب شود.

به طور کلي ديوار پوش ترمو وال دو رنگ در طراحي دکوراسيون هاي ساده تر و ترمووال هاي تک رنگ در دکوراسيون با اجزاي شلوغ به کار مي روند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: